Statisztika háború

2005-02-01 00:04:00






Bár nem kevés sajtóorgánum szerint a videojátékok 60-90 százaléka tartalmaz erőszakos jelenteket, a legfrissebb statisztikák szerint azonban a 2004-ben forgalmazott videojátékok mindössze 18 százaléka kapta az "M" vagyis felnőtteknek jelzést az Egyesült Államokban.
Tudvalevő, hogy egy civil szervezet decemberben felhívta a szülők figyelmét arra, hogy a videojátékok osztályzását az Egyesült Államokban végző ESRB által alkalmazott jelzések megbízhatatlanok. Ezzel szemben Patricia Vance - az ESRB elnöke - egy olyan közvélemény-kutatás adataira hivatkozva azt állítja, hogy a szülők 83 %-a elégedett az ESRB osztályzatokkal, míg 5 %-uk túlságosan is szigorúnak tartja a testület minősítéseit. Vance kiemelte, hogy az ESRB különös gondot fordít arra, hogy az értékelés során szem előtt tartsák az amerikaiak ízlését és értékrendjét.



Kryss Chupp - a keresztény béke csoport koordinátora - azonban továbbra is veszélyeztetve érzi azokat a gyerekeket, akik játékaikat a felnőtteknek szóló erőszakos szoftverek mellől emelik le a boltok polcairól. A csoport évente tart olyan demonstrációkat, amelyeken igyekeznek meggyőzni a kereskedőket arról, hogy ne adjanak el felnőtteknek szóló játékokat a gyerekeknek.
Az ESRB adatai szerint azonban amúgy sem a gyerekek, hanem a felnőtt korosztály tagjai vásárolnak játékokat az esetek 80 %-ában! A szülők 75 %-a pedig tisztában van az ESRB jelzések jelentésével.



Míg az Egyesült Államokban a statisztikai adatok háborúja folyik, Magyarországon a Nemzeti Gyermekmentő Alapítvány és az Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesületének közös akciója próbálja felhívni - elsősorban a szülők figyelmét - az érvényben lévő európai PEGI rendszer jelzéseinek fontosságára.