Ellentmondások a videojáték-agresszió vitában?

2005-08-24 04:03:01

 A videojátékok agresszióhoz vezetnek állítja egy nemrég megjelent kutatás, mely szöges ellentétben áll egy egy héttel korábbi beszámolónak! Az újabbik elemzés szerint az elmúlt húsz év vizsgálatai ok-okozati összefüggést mutattak ki a videojáték-erőszak, illetve a játékosok agresszivitása között. A Saint Leo Egyetemen kutatói szerint különösen a gyerekek és tinédzserek körében, ezen belül is a fiúknál tapasztalható a jelenség. Elisabeth Carll, a "Játék és interaktív média erőszak bizottság" társ-elnöke szerint a legkomolyabb veszélyt azok a jelenetek jelentik, amelyben az erőszak büntetlenül marad, hiszen ezek azt sugallják, hogy az agresszió hatékony konfliktus-kezelési módszer. A játékokban pedig ez a motívum kifejezetten gyakori.
Az előző jelentés tanulságai szerint a videojátékokon belüli agresszió nem hat ki a játékosok életére. Ez utóbbit az Illinoisi Egyetem beszédkommunikációs professzora állította. Hozzá hasonló állásponton azonban jóval kevesebben vannak, mint az agresszió negatív hatásának hívei.

Bár az egymást cáfoló jelentések a legtöbb olvasóban kellemetlen bizonytalanságot, esetleg a kutatások érvényességének megkérdőjelezhetőségét sugallnák, véleményünk szerint a méréshez használt eltérő funkcionalitású videojátékok szükségszerűen vezethetnek ehhez hasonló ellentmondásokhoz.