Kína keményít

2005-08-10 10:29:36

A kínai kulturális, illetve informatikai minisztérium azonnali rendeletében tiltotta ki a kiskorú játékosokat azokról a szerverekről, ahol egymás ellen küzdhetnek, és - ha úgy adódik - virtuálisan meg is gyilkolhatják játékostársaikat.


Ezzel együtt egyedi személyazonosító rendszer bevezetését is kezdeményezték az online játékokban, amely egy központi adatbázishoz kapcsolódva jelezné, ha egy 18 év alatti játékos próbál elérni egy PvP szervert. A PvP a player versus player rövidítése, és az online játékok esetében ez azt jelenti, hogy a felhasználók egymás ellen is küzdhetnek.


Felmérések szerint Kínában az egymás elleni küzdelmet támogató szerverek különösen népszerűek a fiatalok körében. Mint kiderült, a rendelet elsősorban az igen népszerű MMORPG játékokra vonatkozik, amelyeket becslések szerint Kína húszmillió online játékosának fele játszik rendszeresen. Csak a World of Warcraft előfizetőinek száma egy hónappal a megjelenés után már elérte a másfél milliót, amivel egyébként a Blizzard játéka a legnépszerűbb MMORPG-vé lépett elő a világon összesen három és fél milliós táborával.


Kína 103 millió Internet-felhasználójának 15,8 %-a 18 év alatti, így a legtöbb online játék gyártó cég hezitál a rendelettel kapcsolatban. Az, hogy az Internet-kávézókat összekötik a rendőrségi adatbázisokkal talán nem is olyan meglepő Kínában, ahol eleve tiltják az Internetes pornográfiát, a szerencsejátékot, az erőszakot, illetve a "babonás" tartalmakat.