Kína videojáték-stratégiája

2005-07-06 02:02:11

Ebben a hónapban hozza nyilvánosságra a kínai kormányzat az online játékipar fellendítését célzó stratégiáját. Zhang Xinjian, a kulturális piac minisztériumának államtitkára elmondta, hogy az Informatikai Minisztériummal együtt az online játékok fejlesztésére, illetve szabályozására készülnek.

A szabályozás a hagyományos kínai kultúrán alapuló játékok készítését kívánja serkenteni, továbbá külön forrásokat különít el az online játékokat készítő cégek kutatás-fejlesztéséhez, illetve további adókedvezményekhez. A kínai kormányzat abban bízik, hogy 3-5 éven belül a hazai játékfejlesztés felveszi a versenyt a jelenleg meghatározó import játékokkal.


Áprilisban indították, és augusztusig tart az illegális játék-használat, az erőszakot és pornográfiát népszerűsítő tartalmak, továbbá a kalózszerverek elleni kampány, melynek során nyolc nagyobb illegális szervert állítottak le, továbbá játék-szolgáltatókat is megbírságoltak.


A kínai kormányzat feltett szándéka, hogy további szabályozásokban rögzítsék a játékkal töltött maximális időtartamot - megakadályozva ezzel hogy az esetlegesen kialakuló játékfüggőség a játékos életébe kerüljön!


Forrás: CHINA daily