Korlátozással keménykedő kínaiak

2005-09-02 11:17:46

Három órás korlátozást vezetne be a kínai kormányzat az online játékokba - közölte egy sajtótájékoztatón Kou Xiaowei a kínai sajtó és publikációs minisztérium (igen hosszú nevű főosztályának) igazgatóhelyettese. A lépést azzal indokolták, hogy szeretnék megelőzni a játékaddikció kialakulását a fiatal Internetezőknél.
Rendszer egyébként meglehetősen piszok módon működik: az online karakter szintjét három óra folyamatos játék után leredukálja alapszintűre, továbbá az ez idő után fellelt kincseket, illetve varázstárgyakat is jócskán leamortizálja. A bűvös három óra leteltével a rendszer csak öt óra múlva reseteli le magát, addig csak az alapszintű karakterekkel vívhatjuk csatáinkat.


A döntés alapjául a sajtó és publikációs minisztérium azon állásfoglalása szolgált amely szerint kevesebb mint három óra folyamatos játék még "egészséges", háromtól öt óra játékidő már "fárasztó", öt óra megszakítás nélküli játék azonban "egészségtelennek" minősíthető.


A kormány felhívásához Kína hét legnagyobb online játékcége csatlakozott, "feláldozva a rövid távú hasznukat a hosszabb távon egészséges Internetes környezet kialakításáért". A távol-keleti ország World of Warcraft játékosai már most petícióba kezdtek a rendelkezés bevezetése ellen, amelyet egyébként 2005 végére terveznek bevezetni mind az MMORPG-kre, mind pedig a casual gamingre vonatkozóan.